Vystudovala Střední uměleckoprůmyslovou školu v Praze, dějiny umění na Filozofické fakultě UK (1989–1994) a scénografii na Katedře alternativního a loutkového divadla DAMU, kde od roku 2002 působí jako pedagožka. V roce 2010 dokončila doktorandské studium a v roce 2018 byla jmenována docentkou. Navrhuje kostýmy, masky, loutky, objekty i scénické výpravy pro divadlo, film i televizi. Příležitostně se věnuje pořádání paradivadelních módních přehlídek, happeningů a společenských eventů i realizacím v architektuře a výstavnictví. Uspořádala několik samostatných výstav volné tvorby z oboru malby, řezby, grafiky a ilustrace a zúčastnila se také množství kolektivních výstav v oboru kostýmního a scénického výtvarnictví. Byla vybrána jako kurátorka k vytvoření Národní expozice České republiky na 10. Pražském quadriennale – mezinárodní výstavě scénografie. Průběžně spolupracuje s předními divadelními i filmovými režiséry a většinou českých i moravských divadel, stejně jako filmových produkcí.
Pochází z loutkářského rodu z východočeských Smiřic, ač se sám narodil a do maturity žil v Hradci Králové. Tamtéž absolvoval literárně-dramatický obor ZUŠ Na Střezině, známý též jako Jesličky. Posléze vystudoval Katedru divadelní vědy na FF UK v Praze, kde je dnes interním doktorandem a externím pedagogem Ústavu translatologie. Jako dramaturg pracoval v Městských divadlech pražských, agentážní činností se zabýval v agentuře Aura-Pont. Věnuje se překladatelství (přičemž překládá zejména divadelní hry, ale na kontě už má také prozatím dva komiksy a román), jakožto externí redaktor spolupracuje zejména s nakladatelstvím Argo a jakožto spolupracovník NIPOS-ARTAMA působí na přehlídkách amatérského divadla v úloze lektora, recenzenta či šéfredaktora festivalových zpravodajů (v aktuálním roce: PřeMostění, Loutkářská Chrudim, Jiráskův Hronov). Odborně se zajímá o francouzské drama a jeho české překlady, moderní britskou dramatiku a problematiku divadelního překladu obecně. Od roku 2016 pracuje jako odborný redaktor v Institutu umění – Divadelním ústavu, je členem dramaturgické rady Mezinárodního festivalu Divadlo v Plzni a podílí se na organizaci pražského festivalu současného francouzského dramatu Sněz tu žábu.
Jan Čtvrtník je performer, hudebník a sound designer. Ve své tvorbě se zabývá především zvukem jako jevištním komponentem s akcentem na živou akci performera. Zabývá se také tvorbou ve specifických skupinách. Vystudoval magisterský a doktorský program na Katedře alternativního a loutkového divadla na DAMU v Praze. Spolupracuje s řadou divadelních souborů (DJKT Plzeň, Jihočeské divadlo, Divadlo Drak, Divadlo Alfa, Divadlo Bajka Český Těšín, Divadlo Lampion) a nezávislými projekty (Cirk La Putyka, 11:55, Divadlo Vzhůru nohama, Taneční studio Light, projekty s Terezou Bartůňkovou, Stransky Art Company, Temporary Collective, Jiné jeviště). Tvoří zvukové instalace (Narodní galerie Praha, Theatrum Mundi, Krakataudio) a skládá filmovou hudbu (cena za nejlepší hudbu pro film Bůh s námi na mezinárodním festivalu PIHFF). Je ředitelem festivalu Menteatrál (festival profesionálních divadel tvořících s lidmi s postižením) a vedoucím edukativních aktivit v Divadle na cucky v Olomouci.
Šéfredaktorka časopisu Loutkář, odborná asistentka na Katedře alternativního a loutkového divadla pražské DAMU, kde vede semináře historie a teorie loutkového divadla, výzkumná pracovnice Ústavu pro výzkum a studium divadla alternativního, loutkového a divadelní tvorby ve specifických skupinách DAMU, členka výboru Českého střediska UNIMA a exekutivy UNIMA International, vice-prezidentka Research Commission UNIMA. Je hlavní autorkou publikace České loutkářství: tradice a kontinuita, členka řady odborných porot českých loutkářských festivalů (Skupova Plzeň, Mateřinka Liberec, Spectaculo Interesse Ostrava).
Absolvent FF UK v Praze, obor divadelní a filmová věda (1985 – 1990). V letech 1990 – 2001 byl redaktorem kulturní rubriky v Lidových novin a Mladé frontě DNES a později pracoval ve vydavatelství a úseku komunikace Národní knihovny ČR (2005 – 2008). Přes dvě desítky let působil jako odborný asistent katedry alternativního a loutkového divadla DAMU (1999 – 2022), kde zastával rovněž funkci proděkana pro studijní záležitosti a uměleckou činnost (2006 – 2011). V roce 2011 nastoupil do České televize, kde pracuje od roku 2013 na postu dramaturga programu ČT art. Kromě rozsáhlé publikační činnosti v denících i odborných časopisech (divadelní kritiky, studie, reportáže a rozhovory) je spoluautorem čtrnácti knih, převážně s divadelní tematikou.